بسیاری از مطالعات نشان می دهد ، به ویژه گزارش صادر شده توسط PayFort در مورد وضعیت پرداخت ها در سال 2016 ، که از نظر تعداد خریداران آنلاین ، بخش تجارت الکترونیکی و بخش پرداخت در جهان عرب را رصد می کند ، در این گزارش آمده است که با رشد کاربران اینترنت در منطقه عرب ، نسبت خریداران این در حساب های سال 2014 14 درصد افزایش یافته است و این افزایش نشان دهنده مثبت بودن رشد تجارت الکترونیکی در میان جمعیت جهان عرب است.
مصر با داشتن حدود میلیون کاربر که می خواهند از خدمات خرید آنلاین بهره مند شوند ، همچنان در ردیف گروه کاربران اینترنت در منطقه قرار دارد و امارات متحده عربی رهبری منطقه را بر عهده دارد ، که با توجه به تعداد خریداران آنلاین ، نسبت خریداران آنلاین به 70٪ جمعیت کشور می رسد. در مورد تعداد کاربران اینترنت در این کشور ، کویت با 82٪ از جمعیت خود اولین خرید آنلاین است.
اما آیا می دانید تجارت الکترونیکی به چه معناست؟ درباره راه اندازی سیستم معاملاتی خود بیاموزید ، آیا به دنبال راه هایی برای تمایز آن از سایر فروشگاه های آنلاین هستید؟
در اینجا نکات زیر وجود دارد:
1- تجارت الکترونیکی چیست؟
کلمه تجارت الکترونیکی مخفف تجارت الکترونیکی است که در وهله اول تجاری را که از طریق اینترنت انجام می شود ، توصیف می کند.
این نوع مشاغل در سالهای اخیر ، هنگامی که مصرف کنندگان متوجه شده اند اینترنت فضای امنی برای خرید است ، قدرت و حمایت خود را کسب کرده است.
توافق بر این که تجارت الکترونیکی یک فروشگاه آنلاین است مهم است ، اما هر فروشگاه آنلاین را نمی توان تجارت الکترونیکی دانست.
همچنین چندین مدل دیگر برای تجارت الکترونیکی مانند بازار وجود دارد که در پاراگراف بعدی در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.
برای روشن شدن بیشتر موضوع ، یک فروشگاه آنلاین هنگامی که محصولات متعلق به همان شرکت را بفروشد ، تجارت الکترونیکی محسوب می شود ، به عنوان مثال: یک فروشگاه آنلاین که محصولات دیزنی را می فروشد .
2- تجارت الکترونیکی یا بازار؟
برخلاف تجارت الکترونیکی ، بازار به عنوان رابط پیش فرض بسیاری از مشاغل عمل می کند. یعنی محصولات موجود در آن به یک شرکت تعلق ندارند بلکه فقط در همان پلت فرم نمایش داده می شوند.
سوق به عنوان یک کارگزار پرداخت عمل می کند ، اما مسئولیتی در قبال ضمانت یا تحویل کالا ندارد.
برای بسیاری از کارآفرینان ، این مدل به خوبی کار می کند ، زیرا شما نیازی به خرید دامنه (دامنه) ندارید و هزینه های دیگری را که بخشی از راه اندازی تجارت الکترونیکی است متحمل می شوید ، کافی است محصولات را در بستر انتخاب شده وارد کرده و آنها را تبلیغ کنید.
یکی دیگر از مزایای فروش در بازار این است که شما از توان شرکت در بازار برای جذب خریدار استفاده می کنید که بسیار ساده تر از افرادی است که تجارت تجارت الکترونیکی شما را پیدا می کنند.
فرض کنید شخصی در تلاش برای خرید کفش های گاه به گاه است ، پیدا کردن این موضوع در Brands.com برای او بسیار آسان خواهد بود ، زمانی که جستجو به جای مراجعه به فروشگاه شما ادامه دارد.
برعکس ، شما استقلال تعیین نحوه ارائه محصول خود به خریداران را ندارید.
بازار ممکن است بهترین گزینه برای کسانی باشد که در کالاهای عمومی تجارت می کنند ، زیرا شما از رقابت پرهیز می کنید و دامنه خود را راه اندازی می کنید ، در حالی که تجارت الکترونیکی برخی از مزایا را برای کسانی که محصولی متعلق به یک بخش خاص بازار دارند ، نشان می دهد و می خواهد با مخاطبان متخصص تر صحبت کند.
با این وجود ، هیچ چیزی مانع از داشتن کالایی نمی شود که متعلق به یک بخش خاص باشد و بخواهید آن را در بازار بفروشید.
مدل تجارت آنلاین شما به میزان زمان و هزینه در دسترس شما بستگی دارد.
3- انواع تجارت الکترونیکی
چندین مدل تجاری برای کسانی که مایل به کار از طریق فروش آنلاین هستند وجود دارد ، چه برای کسانی که تجارت الکترونیکی را انتخاب می کنند و چه کسانی که محصولات خود را در بازار نشان می دهند.
سبک B2B (تجارت به تجارت)
این مفهوم در مورد شرکتهایی است که فعالیتهای تجارت الکترونیکی را برای فروش محصولات به سایر شرکتها راه اندازی می کنند. به عنوان مثال معمولاً برای فروش مواد اولیه به عنوان فروشگاه قطعات خودرو استفاده می شود.
B2C (تجارت به مشتری)
B2C الگویی برای مشاغل فروشنده به مصرف کننده نهایی است و نمایانگر عمده الگوی تجارت الکترونیکی است. تجارت الکترونیکی نایک نمونه ای از تجارت الکترونیکی B2C است
C2B (مشتری برای تجارت)
این بازتابی از مدل تجارت سنتی است ، که در آن مصرف کننده خدمات خود را در اختیار شرکت ها قرار می دهد. بستر رایگان مترجم مثال خوبی در این مورد است و مبتنی بر این نوع رابطه است. وب سایت Workana
C2C (مشتری به مشتری)
سرانجام ، ما مفهوم C2C را در اختیار داریم ، که به مدل روابط بین مصرف کنندگان می پردازد ، که به عنوان مثال در یک انجمن گفتگو و بازارهایی مانند OLX یا بازار آزاد (سایتی اختصاص داده شده به افرادی که کالاهای دست دوم خود را می فروشند ) رایج است .
4- مزایای داشتن تجارت الکترونیکی
در زیر ، برخی از مزایای راه اندازی فروشگاه مجازی برای فروش محصولات را به شما نشان می دهیم.
انعطاف پذیری در زمان
همانطور که در ابتدای متن ذکر کردیم ، تجارت الکترونیکی تعادل مطلوب بین داشتن مشاغل شخصی و داشتن زمان بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد ، زیرا می توانید فروشگاه مجازی خود را در خانه خود راه اندازی کنید ، از رفت و آمد در هنگام رفت و آمد جلوگیری کنید و از همه موانع مشترک جلوگیری کنید. برای هرکسی که تجارت مادی داشته باشد.
قدرت
هنگام راه اندازی تجارت الکترونیکی ، شما آزادانه تصمیم می گیرید که کدام طرح برای محصول شما مناسب تر است ، منافع مخاطبان هدف شما و همچنین عدم پرداخت کمیسیون به دیگران است.
هزینه های پایین سرمایه گذاری
مزیت داشتن یک تجارت آنلاین این است که شما نگران هزینه های برق ، اجاره املاک و مستغلات و حقوق کارگران نباشید.
در ابتدا ، شما فقط نیاز به خرید یک دامنه (دامنه) و قراردادن یک سرور اینترنت (مودم) دارید. خبر خوب این است که هر دو گزینه بسته های سالانه معقولی دارند که برای شروع کار حدود 50 دلار پرداخت می کنند.
چندین قالب آماده برای فروشگاه شما نیز در اینترنت موجود است ، به این معنی که دیگر نیازی به تحمل هزینه های برنامه نویسی و طراحی ندارید ، به شرطی که ابزار مناسبی را برای خود انتخاب کنید!
فروش قابل رشد
برای اجرای فروش در یک فروشگاه فیزیکی ، به یک دوره زمانی نیاز دارید تا به شخص برسید ، وی را در حالی که محصولات را ارزیابی می کند پیگیری کنید ، مزایای وی را ارائه دهید و در پایان پرداخت انجام می شود. در فروشگاه آنلاین ، روند خرید پویاتر است و شما می توانید از طریق همین تبلیغات ، به ویژه تحقق فروش در زمان واقعی ، فروش زیادی داشته باشید.
تجارت الکترونیکی: روندها ، سیستم عامل ها و بهترین استراتژی ها
تجارت حلال در اسلام .. منشا درآمد خوب
بازار ارز دیجیتال در حال شعله ور شدن است ... بیت کوین در حال افزایش است و بیش از 19،000 دلار است
، ,تجارت ,های ,الکترونیکی ,یک ,کند ,تجارت الکترونیکی ,است که ,می کند ,است ، ,در مورد ,اندازی تجارت الکترونیکی ,داشتن تجارت الکترونیکی ,تجارت الکترونیکی ایجاد ,خرید اطمینان بیشتری
درباره این سایت